måndag 4 oktober 2010

Prao dag 1 Måndag

Dagen började kvart i 8 , 3-4 Skulle samlas i sina klass rum , O alla skulle få nya chema! Dom har nytt för varje vecka som jag inte riktigt förstår varför?
De började med att 4:orna skulle ha Engelska , o 3:orna skulle jobba i en svenska bok som heter röda tråden , Så alla 3:or fick gå in till 5-6 :an!
Så där hängde jag med!
Så va man där i en halv timme sen skulle som ha frukt stund , o lyssna på en saga.
Sen blev det rast , Då sökte man upp Nelly o gick o snackade med henne fanns inget annat att göra presis! Haha va rätt många från dom små klasseran som klängde på en o ville att man skulle leka med dom o spela fotboll men NEJ TACK!
Så ringde de in o då började dom med so , Dom håller på med kartor , Så då fick man typ hjälpa till ass mkt , Men rätt bra för behöver träna på det själv också HAHA!!
Sen va de lunch , FY FAN VA MIN BROR ÄR DRYG!
Vi åt något konstigt typ vårrullar med något äckligt i men va tvungen att äta för att inte som små skulle shita i o äta , Men men jag överlevde de också !
Sist avslutade dom med Elevensval så då va jag i matte gruppen inte direkt kul men men ...Så sen sluta man 10 över 1 ! Rätt Lungt!
De va min Dag i dag !
Hejdå

1 kommentar:

  1. Bra Emelie! jag tycker det verkar som om du har haft en bra första dag. Det där med brorsan får du stå ut med. Tror du inte han jävlas lite extra när han nu har storasyrran i skoaln, fast jag tror främst att det måste göra honom lite mallig. Fortsätt att skriva om dina dagar, det är väldigt roligt att läsa.

    PS. Jag har gjort mig till din mentor nu! Hoppas det gör dig glad.

    SvaraRadera