tisdag 5 oktober 2010

´Prao dag 2 Tisdag!

Morgen började med Svenska , dom skulle tränna  på att skriva och komma på ng ljud.
Dom kom på massa olika ord som började på ng.
Sen skulle dom ha frukt stund , och dom lyssnar på en ljudsaga , men just när dom skulle sätta igång den så gick brandlarmet Så då fick alla springa ut på fotbolls plannen . Som tur va det bara en brand övning!
Så det blev ingen saga!
Sen blev det rast!
Jag spenderade min rast i kapprummet.
Men några tjejer från klassen.
Sen började nästa lek!
Då hade dom också "svenska" dom skulle tränna på att skriva skrivstil.
Vissa skriver riktigt fint , Och vissa är väldigt pratiga och springer gärna runt i stället för att göra det dom ska.
Nu skulle dom ientligen haft Engelska , men dom fick välja mellan :
LÄSA
R.T
BILD
 Dom flesta ville göra dikter eller fortsätta läsa.
I med dom inte han lyssna på ljudsagan så sitter dom just nu o lyssnar på den o sitter o ritar.
Jag kan se mig själv sitta där och rita.
Dom har nämligen samma klassrum som jag hade.
Så de väcker många minne.
Minnen som båda är bra och dåliga.
Roliga & tråkiga.
Snart är det mat och det blir makaroner och ost & skink sås till! Gott !
Sen tror jag 3:orna slutar efter maten , Men 4:orna ska ha idrott och en lek till men vet inte vad dom ska ha.
Finns nog inte så mkt mer att säga.
____________________________________________________________________________

JAG SAKNAR ASTRID!

Hejdå!

1 kommentar: