onsdag 6 oktober 2010

Prao dag 3 Onsdag!

Hej!
Dagen började 07:45 Med att alla samlades i klassrummet , Dom har sina bänkar i små grupper , och om en  grupp  sitter tysta o berädda på att börja så får dom ett poäng , De funkar rätt bra men där är ju vissa som glömmer de o sitter och snackar ändå. Så på Fredag utser som den vinnande grupen o den grupen kan tex få 10 min längre rast , eller något annat som är kul för dom!
Men i allafall så Började dom med lite matte , och medans dom räknade fick jag sätta upp skåne kartans om jag hjälpt till med.
Sen hade dom frukt stund , och lyssnade på sagan , Så då passade jag på att smsa lite med Astrid ( Bästa vän)  , Vi bestämde att hon skulle komma till kivik lite tidigare så kunde hon va med där med mig o 3-4 :an!
Men i alla fall när dom lyssnat o ätigt upp va de dags för att ta bussen till kivik.
Så vi gick upp till bussen , och åkte ditt , När vi stannade bussen i kivik såg jag på långt hål Astrid sitta där o vänta på mig vilken va rätt gulligt tycker jag i allafall!
Men så gav jag henne en STOR kram, o så gick vi med 3-4 till musiken , Efter som Astrid gått i kivik va de inga problem att hon fick följa med in på lek.
Så började musiken, Dom skulle köra drama lekar , Rätt kul att kolla på, Sen gick brandlarmet -.- , OM jag inte sagt de innan så gick det i går också-.-! Brand övning två dagar på varandra..!
Så de va bara att ta sig ut.
Sen gick vi in igen och avslutade musiken . Så va de en lite rast sen va det Sljöd , Riktigt tråkigt -.- så jag  o Astrid gick o frågade en städerska om vi fick var sitt äpple.
Så klart fick vi de:D! Snällt!
Sen gick vi tillbaka till slöjden ! Mer finns det inte och berätta om den.
Sen fick jag säga hejdå till Astrid :( , o åka tillbaka , när vi kom tillbaka så va det mat! gott!!
Så när man satt där och åt så kommer Tina helt plötsligt o hälsade på:) Vilket va kul , Så pratade man med hon en stund .
Sen åkte hon, Du får ha det riktigt  bra i paris , Och hälsa din dotter ! Även om hon inte vet vem jag är!
Men i alla fall sen ringde det in o nu har dom haft svenska , och nu slutar dom!
Hejdå!
Två dagar kvar! :D sen är detta slut!
Hejdå!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det är riktigt dött på kiviks skola. Haha! Men det var jätte kul att träffa dig. Har saknat dig!

    Vi som hade bestämt att vi skulle smyga ner oss i Tinas resväska så vi också fick åka till Paris haha.. :)

    Jag älskar dig bästa vän!

    SvaraRadera
  3. Haha ja fan också!
    Saknade dig också så de va bara kul att få träffa dig(L)!
    Älskar dig Bästa vän!<3

    SvaraRadera